Έγινε και αυτό λοιπόν.
Συχνά, γράφω και μιλάω για τη δικτατορία του Χαβαλέ που πια, κατά την αντίληψή μου έχει κυριαρχήσει στην Ελλάδα.
Ορισμένες φορές, αναρωτιέμαι αν είμαι πιο αυστηρός από ό,τι πρέπει, αν δεν βλέπω κάποιες καταστάσεις πιο «ανθρώπινα» και πιο….στρογγυλά.
Ωστόσο, η αδιανόητη απόλυση της κυρίας Μαριάννας Κορομηλά από την Ελληνική Ραδιοφωνία ήρθε για να πείσει οριστικά πως όχι μόνο δεν είμαι περιττά αυστηρός αλλά , πως μάλλον με διακρίνει επιείκεια.
Η κυρία Κορομηλά , Ιστορικός και ερευνήτρια, συγγραφέας και παραγωγός στην Ελληνική Ραδιοφωνία για 31 ολόκληρα χρόνια, με ένα πολύ σημαντικό κοινό να την παρακολουθεί με συνέπεια και διάρκεια στις γοητευτικές της αφηγήσεις, απολύθηκε από το Ελληνικό Ραδιοφωνικό Άσυλο, γιατί… «έτσι».
Με τον πλέον επαίσχυντο και θρασύδειλο τρόπο, τηλεφωνικά, μέσω μίας «γραμματέως διευθύνσεως» (Μ. Μυτιληναίου) της ανακοινώθηκε η διακοπή της σύμβασης.
Καμία Μυτιληναίου, κανένας «υπεύθυνος» από όσους μετείχαν στην απόφαση αυτή, δεν είχε, εξ όσων γνωρίζω τουλάχιστον , τη στοιχειώδη τσίπα να αντιμετωπίσει την κυρία Κορομηλά πρόσωπο με πρόσωπο προκειμένου να της ανακοινώσει την απόφαση.
Ασφαλώς, αν κάποιοι από τη Διοίκηση της ΕΡΑ διαβάζουν αυτές τις γραμμές, θα έχουν πρόβλημα κατανόησης του κειμένου, γιατί περιέχει κάποιες τελείως άγνωστες λέξεις και έννοιες , όπως : ευθύνη, τσίπα, ευθύτητα.
Αντιγράφω από δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα της 5ης Απριλίου 2002. Το δημοσίευμα, το υπογράφει η κα Παρασκευή Κατημερτζή. Μέσα από τις γραμμές του άρθρου, βγαίνει και το προφίλ της κας Κορομηλά :
«Στα βάθη της Ανατολίας υπάρχουν άνθρωποι που δεν ξέρουν αν υπάρχει στον κόσμο πόλη που τη λένε Αθήνα.
Η ιστορικός Μαριάννα Κορομηλά τούς συνάντησε και πήρε από κείνους την απάντηση στο ερώτημα «τι είναι αυτό που το λένε Έλληνας».
Την πήρε μέσα από μια στιγμιαία λάμψη του βλέμματος.
«Στο άκουσμα της λέξης Έλληνας τούς διαπερνούσε ένα ρεύμα, υπήρχε μια φόρτιση, μια συγκίνηση», λέει. «Προσπάθησα να έρθω πιο κοντά στους ανθρώπους να δω πώς μας βλέπουν, κι έτσι έφθασα στο κλειδί, που είναι η οικουμενική διάσταση του Ελληνισμού. Αυτή έχει διατηρηθεί στις πιο απομονωμένες περιοχές, ενώ έχει χαθεί από την Ελλάδα γιατί εμείς την τσακίσαμε, πετάξαμε την οικουμενικότητα της διασποράς που μετέφεραν οι πρόσφυγες. Είναι οι αρετές και τα ελαττώματα της φυλής».
Επί ένα τέταρτο του αιώνα, η Μαριάννα Κορομηλά ταξιδεύει, ερευνά, γράφει, και μιλάει με ιεραποστολικό πάθος για όλα όσα δεν γράφουν τα βιβλία της επίσημης Ιστορίας.
Όταν οργανώνει εκδρομές σε απάτητα μέρη είναι τόσο αυστηρή στην τήρηση για την ώρα αναχώρησης, ώστε σε κάθε αποστολή κάποιος υποχρεούται να τρέξει πίσω από το πούλμαν.
Είναι από το 1985 ιδρυτικό μέλος της Πολιτιστικής Εταιρείας «Πανόραμα».
Σήμερα όμως είναι κλειστό, εξαιτίας των σεισμών, το πρωτοποριακό στέκι συνάντησης που καθιέρωσε εδέσματα όπως τα περιφρονημένα ρεβίθια ως κατάλληλα για σικ εστιατόρια και που προχώρησε σε μια εκπληκτική καταγραφή και τεκμηρίωση των κατάλοιπων του Ελληνισμού σε άλλες χώρες.
Διατηρεί τη μακροβιότερη εκπομπή λόγου στο ραδιόφωνο από το 1975 μέχρι σήμερα - τα πρωινά του Σαββάτου στην ΕΡΑ.
Κι όμως, στο σχολείο ήταν «πάτος» στους βαθμούς.
Το σχολείο τής φαινόταν «μια φυλακή της παιδείας και της ψυχής», τα βιβλία της Ιστορίας ήταν άχρηστα και ψεύτικα, γιατί έλειπε από μέσα ο άνθρωπος.
Είχε βέβαια μια πολυτέλεια. Τη μεγάλη οικογενειακή βιβλιοθήκη στο σπίτι, τις προφορικές συζητήσεις και ανέκδοτα του οικογενειακού περιβάλλοντος, δηλαδή πληροφόρηση από πρώτο χέρι. Αυτά που αναζήτησε κατόπιν στην ανθρωπολογική και εθνογραφική έρευνα.
Πέντε γενιές άνθρωποι των γραμμάτων είχαν φροντίσει γι' αυτό. Οι πρόπαπποί της ήταν ο πρώτος τυπογράφος και εκδότης ημερήσιας εφημερίδας στην Αθήνα, ο θεατρικός συγγραφέας Δημήτρης Κορομηλάς, ο υπουργός Λάμπρος Κορομηλάς, ο δημοσιογράφος αθηναιογράφος Γιώργος Κορομηλάς, η Μαριάννα Κορομηλά - «γκάγκαρη» Αθηναία - δεν είναι παρά το μήλο που έπεσε κάτω από τη μηλιά.
Σπούδασε Ιστορία και Φιλοσοφία στο Παρίσι, ενώ παράλληλα ξεναγούσε για να ενισχύσει τις σπουδές της.
Εκεί στα ταξίδια έγινε το «κλικ». Η επαφή με τους ανθρώπους που φεύγουν από τους τόπους που μένουν απαράλλακτοι.
«Το μοναδικό σταθερό σημείο, είναι ο γεωγραφικός παράγοντας. Το βουνό θα βρίσκεται πάντα εκεί. Οι κοινότητες των ανθρώπων θα αντιμετωπίζουν πάντα το βουνό ως τραχύ ή ήμερο, ως τροφή ή χώρο για τα θηρία, ανάλογα με το αν έρχεται βροχή από το βουνό και θα το αντιμετωπίζουν με τρόπο ώστε να μπορούν να επιζήσουν.
Αυτό διαμορφώνει χαρακτήρες, νοοτροπίες» θα πει. «Αυτό που με εντάσσει στην Αθήνα της εποχής του Κίμωνα είναι οι Αλκυονίδες ημέρες στο καταχείμωνο. Είναι το μόνο κοινό που έχουμε. Πατρίδα είναι μέχρι εκεί που φθάνει το παιδικό μάτι, αυτό που σε περιβάλλει, σου γεννά ασφάλεια», λέει η Μαριάννα Κορομηλά.
«Είναι το σπιτικό, οι οσμές του φαγητού, είναι κάτι εγωκεντρικό, ενώ οικουμενικότητα του Ελληνισμού είναι όταν ακούς στην Κασταμονή της Παφλαγονίας, την κοιτίδα των Κομνηνών, να λένε ακόμα και τώρα τις χριστιανικές προσευχές στην τουρκική γλώσσα».
«Ευτυχισμένος που έκανε το ταξίδι του Οδυσσέα» επιγράφεται ένα από τα βιβλία της Μαριάννας Κορομηλά, της ακούραστης ταξιδιώτισσας που αφουγκράστηκε τον παλμό του ζωντανού Ελληνισμού στον Πόντο και την Ανατολία, την Ερυθραία της Ιωνίας και τη Θράκη και μας μεταφέρει στα βιβλία της τη λαμπρή διαδρομή, τη λάμψη και τη συρρίκνωση, έως το υστερόγραφο. Τον τελευταίο σπασμό, του οποίου υπήρξε αυτόπτης μάρτυς στο τέλος του 20ού αιώνα.
«Η οικουμενική ελληνικότητα έχει μια έντονη αίσθηση της κοινωνικής ευθύνης και αλληλεγγύης. Έχει τη μνήμη του πλούτου και της γενναιοδωρίας, έχει το εμπόριο, που καλλιεργεί την ανοχή και τον σεβασμό του άλλου, τη βοήθεια προς εκείνον που κινδυνεύει. Ο ελληνικός τρόπος είναι να είσαι ανοιχτός προς τους άλλους. Έχει μια βαθύτατη σχέση, πνευματική, με τον Θεό. Ελληνικότητα είναι να αναζητάς τις ομοιότητες, να τα βρίσκεις με τους άλλους, όποιοι κι αν είναι, με τη συναλλαγή, με τη διπλωματία».
«Οι Έλληνες στη Μαύρη Θάλασσα» είναι ένα έργο ζωής, επιτόπιας έρευνας, πρωτότυπο και συλλογικό. Όταν πρωτοκυκλοφόρησε από το «Πανόραμα», το 1991, χαρακτηρίσθηκε ηρωική έκδοση.
Την εποχή που δεν υπήρχε κανένας άλλος ταξιδιωτικός οδηγός για την περιοχή, ήταν το πρώτο βιβλίο του είδους που κυκλοφόρησε διεθνώς σηκώνοντας για πρώτη φορά την κουρτίνα της άγνοιας και του φόβου που μας χώριζε από τον κόσμο της Μαύρης Θάλασσας. Το πρώτο βιβλίο, που σαν την Αργώ διέσχισε τις ψυχροπολεμικές συμπληγάδες.
Είναι ένα βιβλίο θησαυρός που ενώνει με όλα τα ιστορικά, αρχαιολογικά και ιστορικά στοιχεία την ιστορία και τα μνημεία που είναι διάσπαρτα σε δέκα χώρες. Χαρακτηριστικό της αφήγησης είναι η γλαφυρότητα και η συμμετοχή των ανθρώπων. Άγιοι και ναυτικοί, σοφοί δάσκαλοι και ανορθόγραφοι ζωγράφοι, έμποροι, πρίγκιπες, βιοτέχνες και αγρότες.
Έγινε ανάρπαστο. Δεκαπέντε χιλιάδες αντίτυπα διατέθηκαν μέσα σε τρία χρόνια, όπως και 2.500 βιβλία στην αγγλική. Με την πτώση του σοβιετικού καθεστώτος και τις ραγδαίες αλλαγές στον χάρτη της περιοχής, έπρεπε να ξαναγραφεί, γιατί οι γλώσσες λύθηκαν, οι κλειστές αποθήκες άνοιξαν, τα απρόσιτα μνημεία έγιναν προσιτά.
Η νέα επαυξημένη, κατά εκατό τουλάχιστον σελίδες, έκδοση, ενισχύθηκε με τη χορηγία του Ιδρύματος Σ. Νιάρχος.
Προστέθηκε μία σειρά άρθρων ξένων επιστημόνων και ενημερώθηκε με χάρτες και φωτογραφίες, ώστε να αποκατασταθεί η μεγάλη πολιτιστική ενότητα, που εκτείνεται γεωγραφικά από τον Έβρο έως τον Μέγα Καύκασο.
Ιστορικά, χτενίζονται όλες οι περίοδοι, ακόμα και οι πιο σκοτεινές, δίνονται δυσεύρετα στατιστικά στοιχεία για την παρουσία και τη δράση των Ελλήνων, την κοινωνική και συντεχνιακή οργάνωση, την τουρκόφωνη ρωμιοσύνη, τις χιλιάδες των σχολείων.
Αφιερώνεται «σ' αυτούς που κράτησαν τη ζωή έξω από τα μουσεία».
Αν η έρευνα μεταξύ των ανθρώπων ξεκινούσε τώρα, δεν θα ήταν το ίδιο, γιατί οι παλιοί έχουν φύγει και πήραν μαζί τους τη ζωντανή ιστορία και τη μνήμη.»
Στη διεύθυνση http://www.radiofono.gr/node/281 μπορείτε να διαβάσετε την επιστολή που έδωσε στη δημοσιότητα η κα Κορομηλά , επιστολή αξιοπρέπειας και ήθους (και άλλες άγνωστες έννοιες για ορισμένους , φοβάμαι πολλούς, πάρα πολλούς) και, από κάτω κάποια σχόλια ανυπόγραφα και ενυπόγραφα.
Δυστυχώς, ελάχιστα, μόλις δεκατέσσερα μέχρι αυτή την ώρα.
Τουλάχιστον, η ελληνική blogόσφαιρα αντέδρασε αρκετά δυναμικά, αποδεικνύοντας ότι δεν πάσχει εξ ολοκλήρου από προσωπικό συναισθηματικό αυτισμό.
Τέλος, τρία ακόμα ζητήματα:
1. Αν είχε συμβεί κάτι τέτοιο σε οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρώπης , είναι βέβαιο πως θα υπήρχαν σημαντικές αντιδράσεις τόσο από τους «συναδέλφους» της κυρίας Κορομηλά στην ΕΡΑ, όσο και από «διακεκριμένους» εκτός ραδιοφωνίας. Καθηγητές, διανοούμενους κλπ.
Ωστόσο, στο Χαβαλελλαδιστάν τίποτα, ούτε κιχ.
Προφανώς, η απομάκρυνση μιας Μαριάννας Κορομηλά από τα μικρόφωνα της Ραδιοφωνίας είναι βολικότατος στη χώρα της ημιμάθειας και της «ξερολίασης» των πάντων.
2. Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρώπης, με την ανακοίνωση της απόλυσης μίας Μαριάννας Κορομηλά, θα είχαν σπεύσει σε χρόνο μηδέν κάποια ιδιωτικά ραδιόφωνα να εξασφαλίσουν τη συνεργασία της και να επωφεληθούν της Κρατικής –Κυβερνητικής αμορφωσιάς και αμετροέπειας.
Φαίνεται όμως, πως ο σιγαστήρας σε ανθρώπους καλλιεργημένους που δουλεύουν με μεράκι αυταπάρνηση γνώση και συνέπεια, βολεύει και βολεύει απολύτως τους επικυρίαρχους ή αυτούς που θέλουν κάποια στιγμή να γίνουν τέτοιοι.
Ο πήχης, χαμηλώνει διαρκώς, ο Χαβαλές θριαμβεύει πανηγυρικά.
3. Σήμερα , είναι 7 Αυγούστου. Η υπόθεση αυτή, τυπικά δεν είναι «επίκαιρη».
Μόνο που δυστυχώς είναι και θα παραμείνει ως τέτοια.
Γιατί, στην Ελλάδα, η κυριαρχία της αθλιότητας και η διαρκής περιθωριοποίηση της Αξίας είναι ο καθημερινός τρόπος ζωής.
ΥΓ. Η απουσία μου σε ολιγοήμερες διακοπές και ο φόρτος εργασίας που είχε προηγηθεί δεν μου επέτρεψαν να πάρω μυρουδιά τα γεγονότα στην ώρα τους. Ευχαριστώ τον Αθήναιο (http://www.greekgastronomer.com/) για την αναφορά του στις σελίδες του και το Θείο Τραγί (http://awron.blogspot.com/2006/07/i-o.html) του οποίου το σχόλιο χρησιμοποίησα χτες το βράδυ στο ραδιόφωνο προκειμένου να αναφερθώ στο ζήτημα.
Παρακαλώ, διαμαρτυρηθείτε για αυτό το αίσχος και μη διστάσετε.
Γεμίστε το mail της κυρίας Μυτιληναίου στην ΕΡΑ με νηφάλια αλλά σαφή μηνύματα.
Κάπως, πρέπει να καταλάβουν επιτέλους, πως δεν είμαστε όλοι ανόητοι και άπραγοι.
Γράψτε εδώ: mmmitilineou@ert.gr
------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE
Μαθαίνω, πως η κυρία Κορομηλά θα κινηθεί δικαστικά κατά των υπευθύνων της ΕΡΑ και αυτό είναι εξαιρετικά παρήγορο. Τόσο για την ίδια (η "απόφαση" είναι διάτρητη σύμφωνα με τους κανόνες που ισχύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση) όσο και για τα μελλοντικά θύματα της αμετροέπειας ιθυνόντων οποιασδήποτε πλευράς.
Επίσης, διαβάστε όπωσδήποτε τα δυο τελευταία άρθρα του θαυμάσιου Oldskipper -http://skipperandskipper.blogspot.com/ -με τίτλο "Καλοί τρόποι" και "Η άλλη πλευρά".
Δεν σχετίζονται ευθέως με το θέμα του post, αλλά, είναι απόλυτα συνδεδεμένα με το χάλι του τόπου και την απελπισία που έχει καταλάβει πολλούς για το μέλλον του.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
31 σχόλια:
Nαι, πρέπει να ντρεπόμαστε...Kαι δυστυχως, κάτι τέτοια συμβαίνουν και εν Kύπρω- με τη διαφορα ότι εδω (στην Kύπρο), δεν βρίσκεται-τη δεδομένη στιγμη- OYTE MIA γενναία φωνη να επισημάνει την απομάκρυνση, περιθωριοποίηση και παντελη εξουθένωση ανθρώπων με αρχες...OYTE MIA!
Ξέρω, αγαπητε Δύοντα, ότι γράφω με γρίφους και δεν γίνομαι συγκεκριμένος. Iσως επειδη με αφορα προσωπικα και ίσως επειδη αυτη τη στιγμη αισθάνομαι νικημένος, εξουθενωμένος, διαλυμένος...Θα καταλάβεις όταν και εφόσον κάποια στιγμη γνωριστούμε απο κοντα -που το θέλω πάρα πολυ.
Δεν προλαβαίνουμε πλέον τη χιονοστιβάδα της αθλιότητας σε κάθε πτυχή της κοινωνίας μας, ιδιωτική και δημόσια. Δεν ξέρω αν η λέξη χαβαλές επαρκεί για να περιγράψει αυτό που συμβαίνει. Για ένα πράγμα αισθάνομαι ότι δικαιώνομαι καθημερινά, για την απόφασή μου να μη δημιουργήσω οικογένεια και να μην κάνω παιδιά.
Καλα, Επαγγελματικα Σωματεια μονο οι δημοσιοι υπαλληλοι και οι τραπεζικοι εχουν? Ειναι ανηκουστα αυτα που συμβαινουν (το ξερω οτι συμβαινουν και στην Κυπρο)- ξερα και μονο εστω και απο την αποψη των εργασιακων σχεσεων.
Ας γινει μια οργανωμενη προσπαθεια να μαζευτουν χρηματα για την αμοιβη ενος/μιας καλου/ης δικηγορου, που θα τραβηξει το ζητημα αυτο στα εντος και εκτος της επικρατειας. Να γινει γνωστο στα ΜΜΕ, οτι 5-10-590 ανθρωποι αποφασισαν να κανουν τα λογια, πραξεις. Και οτι πρακτικα ζητουν το δικιο τους,(το συνολικο) που στην προκειμενη περιπτωση θιγεται απο την μεταχειριση του συγκεκριμενου επαγγελματια. Μπας και σκεφτουνε δυο φορες να απολυσουν ετσι τον επομενο και μπας και εννοησει κανενας οτι οι (εστω λιγοι) Ελληνες πολιτες απαιτουν θεσμους.
Με θλιψη μονο, δεν θα γινει ποτε τιποτα. Να γραψω στην Κυρια Κορομηλα, οτι θα βοηθηθει και υλικως (γιατι εδω ειναι το ζητημα) απο Χ Ελληνες Πολιτες?
@Ανώνυμε φίλε, το ζήτημα δεν είναι αν συμβαίνουν ή όχι αυτά. Συμβαίνουν, πίστεψέ με και πέραν της Μεσογείου, ακόμα και σε τεράστια δίκτυα. Το ζήτημα μου, είναι η απόλυτη ανυπαρξία αντιστάσεων εκ μέρους της κοινωνίας. Το πρόβλημα μου είναι πως η αμετροέπεια και η χυδαιότητα της κάθε λογής εξουσίας, βολεύει αφάνταστα πάρα πολλούς...
Αν θέλεις να επικοινωνήσεις μαζί μου, μπορείς να μου στείλεις e mail στο geoperod@gmail.com -το έβαλα και στο προφίλ μου επιτέλους. Θα χαρώ και εγώ να τα πούμε από κοντά-στη Λευκωσία είσαι;
@Περαστικέ, οι λέξεις χάνουν το νόημα τους. Δεν ξέρω τι άλλο να πω. Άραγε είναι λύση όμως αυτό; Το να μην κάνεις παιδιά; Γιατί, υπάρχει και η άλλη πλευρά που λέει πως τα παιδιά είναι ενδεχομένως οι αυριανοί ενήλικες που κάπως μπορεί να παλέψουν τα πράγματα καλύτερα από μας. Ή όχι;
@Ελένη, το λες και μόνη σου.
Λίγοι, ελάχιστοι είναι αυτοί που απαιτούν Θεσμούς που να λειτουργούν. Οι πολλοί βολεύονται με την κατάσταση και οι υπόλοιποι, σπρώχνονται να βολευτούν και και αυτοί.
Τι να γράψω για τη ραγδαία εξαπλωση της βλακείας; Μόνο αυτό το σύνθημα, μπας και ξυπνήσουμε και τιναχτούμε από τους καναπέδες (όχι για να παραγγείλουμε ντουβαροπακέτα στον κ. Λιακόπουλο βέβαια)
ΕΜΠΡΟΣ ΟΛΟΤΑΧΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ!!!
...
Aγαπητε μου Δύοντα, ναι, στη Λευκωσία είμαι. Aν κάτι ήθελα να επισημάνω στο σχόλιο που πρώτο-πρώτο διάβασες, ήταν ακριβώς το γεγονος ότι στην Eλλάδα, πάντοτε βρίσκονται 5,10,100 άνθρωποι να αντισταθουν στη χοντροκοπιά και τη χυδαιότητα που βιώνουμε- όρα περίπτωση Kορομηλά-, στην Kύπρο όμως, σχεδον ούτε ένας...Eδω μπορει ο οποιοσδήποτε χυδαίος καναλάρχης. εκδότης κ.λ.π. να ΣTPAΓΓAΛIZEI όποιον εργαζόμενο επιμένει να διατηρει στοιχειώδη αξιοπρέπεια, αλλά ΔEN θα δεις κανένα συνάδελφο να σηκώνει το ανάστημα του να υπερασπιστεί τα αυτονόητα.Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα...
Σε ευχαριστω-ήταν βάλσαμο η απάντηση σου. Kαι...θα επικοινωνήσω!
Nα χαίρεσαι την κορούλα σου...
Μα-ργα-ρι-τα να μια Κορομηλά
Έ-λα.Μη Μαργαρίτα!
Έλα,Κο-ρο-μη-λά,να μια Μαργαρίτα.
Φαίνεται πως η Μελωδιακη και Cosmoγυρισμενη Μαργαριτα ήταν ενθερμος θιασωτης των αθωα σαρκοφαγων παιδικων μας παιχνιδιων και ο μικροκαραβειος κανιβαλικος στιχος(να δουμε ποιος θα φαγωθει) της ειχε χαραχτει ανεξιτηλα. Ετσι Ρουσοπουλου θελοντος,Παναγοπουλου επιτρεποντος και Μαργαριτας εκτελεσαντος,απο τη σανιδα του κρατικου μας ραδιοτηλεοπτικου πλοιου
εξακοντιστηκε προς φαγωμα η αγαπητη
και ικανοτατη Μ.Κορομηλα.Εμ,αν δε δωσει τον τονο,ή εστω τη Δίεση η ΕΡΤ,ποιος θα τον δωσει Μαργαριτα?(το πως καταφερε ενα μικρο λουλουδι να νικησει ολοκληρο δεντρο και μαλιστα
καρποφορο,ειναι μια αλλη ιστορια.
Αξια διηγησεως απο την του αν.κυβ.εκπροσωπου Αντωναρακεια γκριματσολογικη διαλεκτο.Χωρις λογια που λενε και οι γελοιογραφιες..αχ:(
Από τότε που έγινε η υπόθεση γνωστή μέσω του Θείου Τραγιού και του Αθήναιου, προβληματίστηκα πολύ.
Μπορεί ο τρόπος που "απολύθηκε" η κα Κορομηλά να ήταν από άκομψος έως απαράδεκτος και εξευτελιστικός, αλλά αρχικά ένιωσα ότι είχε και αρκετό άδικο. Διότι η πορεία της στο ραδιόφωνο υπήρξε πλέον πολύχρονη, δεν είναι λίγα 31 χρόνια όταν σε κάποια επαγγέλματα βγαίνεις στη σύνταξη με μόλις... 15 χρόνια υπηρεσία (και πολλά είπα). Αναλογιζόμουν ότι, άσχετα με την πολιτική που παίζεται κάτω από το τραπέζι, έχουν δικαίωμα νέες φωνές να ακουστούν. Νέα ήθη και εποχές.
Σύντομα συνειδητοποίησα πόσο λάθος είχα. Διότι ο πολιτισμός, μέρος του οποίου είναι η κα Κορομηλά, δεν είναι επάγγελμα, αλλά λειτούργημα. Δεν μπορείς να πεις σε έναν συγγραφέα "το κόβεις να γράφεις βιβλία στα 65 σου, διότι παίρνεις σύνταξη". Κάτω από αυτή την οπτική, ας πάει στα 100 η κα Κορομηλά να κάνει ραδιόφωνο, η ποιότητα και το ήθος της είναι σταθερές αξίες στο μπάχαλο που λέγεται κρατική Ραδιοφωνία.
Δεν μου άρεσε πάντα η Κορομηλά, μερικές φορές ένας στόμφος και μια ρητορεία με απωθούσαν. Αλλά γυρνάω τον διακόπτη για να ακουσω άλλους "σταθμούς" του ραδιοφώνου και λέω, μα μια Κορομηλά και ελάχιστοι - δυστυχώς - άλλοι προάγουν αυτό που θέλει να είναι το ραδιόφωνο: Ραδιόφωνο με Ρ κεφαλαίο. Προαγωγή Πολιτισμού και Ηθους.
Παράδειγμα: αντιπαθώ τελείως τον Αλέξη Κωστάλα, δεν μου κάθεται με τίποτα στο στομάχι, δεν αντέχω καθόλου να τον βλέπω. Αλλά, όταν ο Κωστάλας συνδέεται απόλυτα με τα περιεχόμενα των εκπομπών του, τα οποία θεωρούμε εντελώς απαραίτητα για έναν άνθρωπο που έχει ελάχιστο βαθμό καλλιέργειας, αν φύγει θα φάμε μια ρέπλικα της Άννας Βρούβας, Τρούμπας, Χαβούζας, πως διάολο λέγεται, στη θέση του. Ε, όχι, θα φωνάξω να μείνει στη θέση ο Κωστάλας.
Ευτυχώς ή δυσστυχώς, συγκεκριμένοι άνθρωποι συνδέονται με τον Πολιτισμό τον οποίο αγαπάμε και γι αυτό η ανοχή μας στα πολιτικά παιχνιδάκια ας μην είναι θεμιτή. Δυστυχώς, στη χώρα της Φαιδράς Πορτοδρουζαίας, οι πολιτικοί έχουν γίνει τόσο πολύ αναίσθητοι από την πλεονεξία τους, που δεν ξέρω πια πόσο ωφελεί να φωνάζουμε.
Πραγματικά δεν ξέρω.
Μπορεί και εμένα "να μη μου αρέσει" 100% η κυρία Κορομηλά.
Ή να έχω αρκετές ή και πολλές αμφιβολίες για την ανάγνωσή της σε κάποιες περιόδους της Ιστορίας και κυρίως εκεί γύρω και μέσα στο Βυζάντιο.
Ωστόσο, δεν έχει καμία σημασία αυτό.
Γιατί αν είμαστε εδώ ως Άνθρωποι, ως επαγγελματίες και κυρίως ως Πολίτες για να υπερασπισθούμε μόνο ό,τι συμφωνεί μαζί μας, τότε δεν διαφέρουμε σε τίποτα, μα σε τίποτα από αυτούς που κατηγορούμε.
Γιατί τότε, μοιάζει απλά να περιμένουμε να έρθει η σειρά μας για να διώξουμε τους "άλλους".
Το ίδιο πράμα είπαμε με διαφορετικά λόγια. Συμφωνούμε απόλυτα.
Επειδή με ρωτάς Δύοντα Ανατέλλοντα, καταλαβαίνω αυτούς που υποστηρίζουν ότι τα παιδιά είναι η ελπίδα μας για το αύριο, εγώ όμως ανήκω μάλλον στους απαισιόδοξους αυτής της ζωής. Όχι, δεν θα τροφοδοτήσω με νέα σάρκα την κρεατομηχανή. Μη θυμώσετε όσοι έχετε παιδιά, δεν σας κατακρίνω, η στάση μου είναι προσωπική και υποκειμενική και βασίζεται στις φιλοσοφικές μου πεποιθήσεις. Όλοι παίρνουμε ορισμένες αποφάσεις κάποια στιγμή και λέμε ναι ή όχι σε κάποια βασικά ερωτήματα για το πώς θα πορευτούμε και για τη στάση μας απέναντι στον κόσμο. Το να μην κάνεις παιδιά σίγουρα δεν είναι λύση, είναι όμως κάποιο τέλος, μια άρνηση.
Κανένας θυμός ΄Περαστικέ, κατανοώ απόλυτα τη θέση σου και να σου πω την αλήθεια, τώρα πια, δεν ξέρω αν θα έπαιρνα την ευθύνη να κάνω παιδιά σε έναν κόσμο που όλο και πιο πολύ τον νιώθω τελειωμένο.
Ρε μπας και μπέρδεψαν τις Κορομηλά; Μπας και η Μ.Μ. ήθελε να πάρει τηλέφωνο τη ...Ρούλα;
Ομοιοπαθών (κατά κάποιο τρόπο), νομίζω ότι αυτό που πληγώνει δεν είναι το "ανερμάτιστο" των διοικούντων αλλά, η βροντερή σιωπή των συναδέλφων...
(ενίοτε μέχρις χαιρεκακίας)
μα ναι φίλε Ημίαιμε...
Γιατί, αυτή η βροντερή σιωπή, περιγράφει την απουσία Κοινωνίας.
Πραγματικά τραγικό...
Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς κρατικοδίαιτους μεγαλοαστούς χαζοβιόληδες.
Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις.
Τι έγινε Α.Δ? Σου κόψανε καμία πίστωση ή έφαγε άλλος το μπουφέ πριν από σένα?
@Ανωνυμε.
Υποθέτω πως η κυρία Κορομηλά κατά την εντύπωσή σου άνήκει στο είδος των "κρατικών (!) μεγαλοαστών(!!) χαζοβιόληδων(!!!).
Α! Για μένα μην ανησυχείς. Έχω μόνιμη πίστωση και πρώτη θέση στο μπουφέ (σου συνιστώ το καταϊφι με σπανάκι, είναι θαυμάσιο).
Για πες μου...Έχει κάποια ιδιαίτερη γοητεία να γράφεις αυτά που γράφεις ανώνυμα και ανυπόγραφα;Χωρίς καμία ευθύνη των λόγων σου; Έτσι από καθαρή περιέργεια ρωτάω :-)
Δεν μίλησα ως τώρα γιατί δεν γνωρίζω την κυρία Κορομηλά και το έργο της, άρα δεν είναι τίμιο να πάρω θέση. Αν όμως, όπως όλα δείχνουν, είναι όντως τόσο αξιόλογος άνθρωπος, όσο λένε όλοι οι φίλοι που έχουν κινητοποιηθεί λόγω της απομάκρυνσής της, είναι πολύ κρίμα να απολύονται άνθρωποι με περιεχόμενο και να παραμένουν οι τεντζερέδες. Αν και μάλλον φαίνεται ότι αυτή είναι η μοίρα της χώρας μας, η Φαιδρά Πορτοκαλέα για να ανθ΄λισει δεν χρειάζεται πνεύμα, λίγο νεράκι, κανένα κλάδεμα, και προπαντός.... λίπασμα.... κοινώς κοπριά.
@ Δ.Α.*
1)Οι συντεχνίες σας είναι γνωστές, γελάει ο κόσμος με τις διώξεις τις οποίες υφίστανται οι συνάδελφοι-συναγωνιστές ("ήμουν πρώτη μούρη στο Πολυτεχνείο κι έτρωγα σουβλάκι όταν μπήκε το τανκ") σου.
2)Δεν είσαι το μόνο "Νο." που νομίζει ότι επειδή έχει μπλογκ, είναι αυτομάτως και "επώνυμος". Άντε και celebrity, να βγαίνεις φωτογραφία με τις αδελφές Κανονίδου. 'Η Καλουτά, λόγω και ηλικίας...
3)Εκνευρίστηκες λίγο επειδή βρέθηκε και κάποιος να σας πει ότι το "γιούργια-γιούργια στο ντορβά με τα κουλούρια" δεν πάει "κληρονομικώ δικαιώματι"?
4)'Εχετε κάνει ποτέ άθροισμα τι μας στοιχίζετε (και ούτε καν ζούμε στη χώρα...) όλοι εσείς οι κρατικοδίαιτοι καρεκλοκένταυροι?
Ανώνυμος
*Φοβερό προφίλ έχεις, τόση τέχνη πια.... Αλλά τα Ευρωπαικά Πακέτα τα μασάμε γερά, ε?
διασκεδαστικός είσαι!
Ασφαλώς και είμαι το μόνο Νο που έχει blog, απλά εγώ είμαι μεγάλο νούμερο.'Ντάξ;
Εμ, επώνυμος σίγουρα δεν είσαι εσύ, γιατί επιμένεις να υπογράφεις ως ανώνυμος. Τι να κάνουμε; Βολεύει προφανώς το κρυφτούλι.
Δεν ζεις στη χώρα; Οκ. Ούτε εγώ. Μην ανησυχείς λοιπόν, δεν έχει κανένα κόστος από μένα.
Αλλά και όταν ήμουν εκεί, σε διαβεβαιώ η εργατική μου υπεραξία, ήταν και είναι πολύ ακριβή. Ως τέτοια βέβαια, ουδέποτε την καρπώθηκα. Αν κατάλαβες τι σου λέω.
Ααα..η κυρία Καλουτά! Πρόσφατα είχα την τύχη να την δω, κούκλα είναι για την ηλικία της.Φχαριστώ.
(τις αδελφές Κανονίδου(!) δεν τις γνωρίζω. Χάνω κάτι σημαντικό;;; Μιας που είσαι ενημερομένος;
Να και τα Ευρωπαϊκά Πακέτα...! Αν θέλεις μου θυμίζεις που έχω κάνει τις καταθέσεις μου γιατί μου λείπουν κάτι ψιλά τώρα τελευταία;
Λοιπόν. Αρκετά τράβηξε το αστείο, είσαι ως ένα βαθμό διασκεδαστικός αλλά κάτσε να διαβάσεις προσεκτικά τις δραστηριότητες και τη δουλειά που έχει κάνει η κα Κορομηλά (την οποία πρέπει να συνάντησα για τελευταία φορά πριν από 20 χρόνια περίπου-μιας που αναφέρεις περί συντεχνιών) και μετά εκφράζεις (αν μπορείς) διαφορετική άποψη (Αν έχεις) κόσμια (αν ξέρεις τι εστί κοσμιότητα).
Σου άρεσε πολύ το προφίλ μου;
Χαίρομαι.
Άντε, μην πεις στον κόπο να απαντήσεις, θα το σβήσω. Πιάνεις τζάμπα τόπο.
Κουβέντα καμία για την "ταμπακέρα"...
Ας είναι...Εγώ φεύγω...μπορείς απερίσπαστος να γράφεις, "επώνυμε", για το πόσο αποτρόπαιο είναι να μη σε αφήνουν να κάνεις ακόμη μία "παπάρα" στο λατρεμένο ελαιόλαδο(γνωστό και ως άγιο ευρωκορβανά) της ελληνικής κρατικής μηχανής...
Έ, όχι και εξωτερικό η Κύπρος...Την ίδια γλώσσα μιλάτε, τις ίδιες μασέλες φοράτε στα γεύματα εργασίας όταν υψώνετε τα ποτήρια εις υγείαν των κορόιδων...
Αυτά. Τέλος.
κανένα πρόβλημα, εγώ προσωπικώς θα μεσολαβήσω τελείως για να επαναπροσληφθεί η κυρία να συνεχίσει το ερευνητικό και ιστορικό της έργο
όμως ο ανώνυμος ίσως να έχει δίκιο σε ένα σημείο άφατο: υπάρχουν ταλαντούχοι και άξιοι έλληνες άνθρωποι και εξ αυτών ελληνίδες άνθρωποι που πρέπει να εργαστούν
γιατί ας πούμε κι εγώ αν πάω στην ελλάδα που είναι η πατρίδα μας, στο δημόσιο θα μπω γιατί και τα μόρια έχουμε και τους βουλευτές και σπίτια έχουμε
γιατί δηλαδή, το δημόσιο είναι μία λύση καλή, προτιμώ τους μακρινούς φίλους και εχθρούς του Δ.Α. από αυτούς που διορίζει ο Καραμανλής
που δεν ακούνε δα και καμιά σημαντική δόνηση άμα λάχει
Αν με ρωτησετε τι σκεφτομαι στα κρυφα, να σας πω οτι κανενας 'θυμωμενος' ανθρωπος-εστω και αγενης (να μου επιτρεψεις ανωνυμε ανωνυμε, αντι ανωνυμε 'σκληρη καρδια', ας πουμε) δεν εχει να πει κατι. Για τον Γιωργο, κανει βεβαιως λαθος, δεν θα μπορουσε να κανει μεγαλλιτερο.. Ας παει και το παλιαμπελο ομως..
Τωρα, επειδη δεν ξερω της Κυριας Κ. το εργο, δεν θα πω τιποτα, αλλωστε αναφερθηκα μονο στις εργασιακες σχεσεις κα ηθος.
Δεν φοβουμαι να εξετασω το ενδεχομενο, οτι οι παλιοι πρεπει καποτε να δωσουν χωρο και στους καινουργιους. Και μαλιστα με δικη τους πρωτοβουλια. Εαν φυσικα οι νεοι, με διαφανεια διοριζομενοι, κανουν καλλιτερη και φρεσκια δουλεια. Γινεται ομως αυτο αγαπητε ανωνυμε ανωνυμε? Και δεν πιστευω οτι μπορεις να διωχνεις κλωτσηδον εναν επαγγελματια, μετα απο 31 χρονια με 4 μερες προθεσμια.. Αφου δεν εισαι στην Ελλαδα, πρεπει να το ξερεις αυτο καλα. Και να το θεωρεις και απαραδεκτο και να μην το δεχεσαι οπου σταθεις κι οπου βρεθεις..
Και βρε παιδακι μου, οποιον παρει ο χαρος?
Προσωπικες μου σκεψεις αυτες. Παω τωρα να καταναλωσω το πακετο της ΕΕ, που εφερε ο Γιωργος.. Καλα και μου το θυμησες οτι υπαρχει, γιατι υπολογιζα το τελος του μηνα να ειναι λιγο στριμοκωλο οικονομικως..
Αν με ρωτησετε τι σκεφτονται τα αφανέρωτα μου, να σας πω οτι κανενας θυμωμενος ανθρωπος - εστω και πολύ θυμωμένος δεν εχει να τους κάνει κακά πράγματα. Για τον Γιωργο, κανει βεβαιως λαθος, δεν θα μπορουσε να είναι μεγαλύτερο και καλύτερο. Ας παει κι ο φράχτης από το παλιαμπελο ομως..
Τωρα, επειδη δεν ξερω της κυρίας με από Κάππα επώνυμο, το εργο, δεν θα πω τιποτα, αλλωστε αναφερθηκα μονο στις εργασιακες σχεσεις και στο ήθος και του Γιώργου Λιάνη πασόκος άνθρωπος είναι κι αυτός κι έχει ήθος επειδή χρησιμοποιεί τη λέξη ήθος για λόγους ευσεβισμού και αγραμματοσύνης που ήταν κάποτε άνδρας και εραστής. Πολλοί θα απορείτε πως γίνεται να υπάρχουν άντρες σαν το Γιώργο Λιάνη.
Δεν φοβουμαι να εξετασω το ενδεχομενο, οτι ο παλιός φράκτης θα πρέπε καποτε να δωσει το χωροχρονο του στον καινούριο μου φράχτη. Και μαλιστα με δικη μου πρωτοβουλια. Εαν φυσικα είναι βαμβακερός, με υδάτινη διαφανεια εφαρμοσμένος, θα μου κανει καλλιτερη και πιο φρεσκια και θυμωμένη δουλεια. Γινεται ομως αυτο αγαπητέ με το Γιώργο Λιάνη; Και δεν πιστευω οτι μπορεις να διωχνεις κλωτσηδον εναν φράκτη, μετα απο 10 χρονια με 54 μερες προθεσμια... Αφου δεν εισαι μέσα στο αμπελάκι μου, πρεπει να το ξερεις αυτο καλα. Και να το θεωρεις και απαραδεκτο και να μην το δεχεσαι οπου στυθείς κι οπου βρεθεις..
Και βρε παιδακι μου, οποιον παρει ο φράχτης;
Προσωπικες μου σκεψεις αυτες. Παω τωρα να εφαρμόσω τον φράχτη της ΕΕ που μου εφερε ο Γιωργος... Καλα και μου το θυμησες οτι θυμώνει, γιατι υπολογιζα το έμπα του μηνα να ειναι στριμοκωλο και οικονομικως...
kairos einai na kaneis kai ligo sex, de nomizeis? 40 xronwn mantraxalos ki akomh na deis thn...petalouda...
Δεν κατάλαβα πολλά από τα σχόλια σε τι αφορούσαν. Μερικά (π.χ. περί Λιάνη) τα βρήκα εντελώς εκτός του δικού μου νοητικού περιεχομένου και της αντίληψής μου, σχετικά με το θέμα του ποστ. Επίσης δεν κατάλαβα την συναισθηματική φόρτιση που αποπνέουν μερικά σχόλια (πολλά δεν καταλαβαίνω εγώ. Μάλλον πρέπει να πάω για εξέταση IQ...).
Η απομάκρυσνη ικανών ανθρώπων προς όφελος των "ημετέρων" κοινός τόπος εν Ελλαδιστάν. Αλλά χρειάζεται και εξαιρετικό θράσος για να απομακρύνεις σημαντικές και ικανές προσωπικότητες, όταν η ποιότητα στα ΜΜΕ είναι σε τόσο χαμηλό επίπεδο. 'Αλλωστε "τα δικά μας παιδιά" και "τα δικά σας παιδιά" έχει λεχθεί από αμφότερες τις πλευρές, σε στυλ ποδοσφαιρικού διαλόγου ("Εμείς" κι "'Εσείς" λένε οι οπαδοί...). Αλλά τι μπορείς να περιμένεις από μιά χώρα όπου το ποδόσφαιρο είναι η εθνική ιδεολογία! 'Οπου στους οπαδούς επιτρέπεται κάθε παρανομία, όπου ο πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του επαινούν την κερδίσασα ομάδα (έστω, σε διεθνή παιχνίδια) ωσάν να είχε παρουσιάσει επιστημονική εργασία ολκής! 'Οπου το ποδόσφαιρο και η περί το άθλημα(;) φιλολογία υπερβαίνουν κάθε άλλη απασχόληση, με μεγάλη απόσταση! 'Οπου ο όρος "αγώνας" έχει εξεφτελιστεί τόσο ώστε να χρησιμοποιείται για το παιχνίδι του ποδοσφαίρου (Η λέξη "αγώνας" είναι ιερή και θα έπρεπε να παραπέμπει σε έντονη προσπάθεια για ιδανικά).
αυτούς τους τρεις γελοίους
χαρδαβέλλα
λιάνη
δημαρά
τους έχω παρατηρήσει στην τηλεόραση να μιλάνε και είδα
το χαρδαβέλλα να λέει ότι είναι ειδικός στον εγγονόπουλο
το λιάνη να λέει εκφράσεις του τύπου "που το ήθος του"
και το λεβοντομαλάκα δημαρά να παριστάνει το σοβαρό άντρα
ενώ είναι εμφανώς εμφανές
ότι και τα τρία τα παιδιά είναι αλήτες ρουφιάνοι δημοσιογράφοι
και όταν λέμε την έκφραση στη σύγχρονη ελλάδα κάτι τέτοιους εννοούμε
κι είναι πρόβλημα που τέτοια ανδράποδα που υπάρχουν στο δημόσιο χώρο
γιατί κι αυτοί κάποιου αξιότερου τη θέση έκλεψαν
και μάλλον είναι θετική ελευθερία να μην παραπονιέσαι μόνο άμα σε αποπέμπουν αλλά να μπορείς να βγεις και να μιλήσεις όταν δέκα τιποτένιοι σε ποτίζουν το φαρμάκι της αδιαφορίας και του δήθεν
αυτή η θετική ελευθερία των ελλήνων χάθηκε στην περίοδο της χούντας και γι' αυτό ο έλληνας τρέμει σήμερα την πολεοδομία, την εφορία και τον κρατικό μηχανισμό εν συνόλω
αυτός δε ο δημαράς το παίζει και βαρύμαγκας και απορώ κι εγώ πως συνδυάζεται η σχιζοφρένεια με τη δημοσιογραφία.
τι συνδυασμοί εκπληκτικοί είναι αυτοί. να είσαι δηλαδή ο χαρδαβέλλας και να ξέρεις απόξω τον εγγονόπουλο για να μπορείς να κιτρινίζεις δημοσιογραφικά.
αλλά ξέρω πως οι άνθρωποι αυτοί πριν από κάθε ιδεολογική κριτική, απορρίπτονται ως ψυχικές στάθμες. είναι ηλίθιοι μπάι ντεφινίσιον.
vasilis,
"κάθισα" είναι ματάκια μου. από το "καθίζω" σε -ίζω η κατάληξη. μην αγχώνεσαι σημαντικό.
Το e-mail της κ. Μυτιληναίου φαίνεται ότι άλλαξε, ίσως γιατί πήρε πολλά... Το μήνυμα που έστειλα ποτέ δεν έφτασε αλλά ήλθε απάντηση ότι δεν υπάρχει τέτοιος αποδέκτης...
Δημοσίευση σχολίου